Tak og brannsikring slik det skal være!
Til kassen
Totalt: 0
Handlekurv / 0 produkter

Handlekurven er tom

Usikker på hvor du skal starte?
Se våre nyheter
TOTALT 0,-

Husk forsikring når du kjøper pipe og lyrebeslag, så er du garantert perfekt montasje - hver gang!

Salgsbetingelser

 

Alminnelige vilkår for direktebestilling via e-post, telefon, webshop/nettbutikk eller andre portaler, samt fordelsprogram med vilkår og særvilkår knyttet til leveranser ved kjøp via webshop/nettbutikk.

 

Definisjoner i våre vilkår og fordelsprogram.

Vi, oss, vår, leverandør, montør, utførende, selskap og tilbyder er definert til å være Saltvind AS, org nr 932 393 107.

Du, kunde, mottaker, bestiller, kjøper med lignende er definert å være person eller proffkunde som er bestiller og fremkommer i dokumenter, tilbud og korrespondanser.

 

Selskapets nedslagsfelt er definert som SONE 1 i bildet under. Leveranser i dette området utføres fortløpende etter kapasitet i vår ordrebok, det forekommer ikke frakttillegg i denne sonen.

Øvrige soner forholder seg til vilkår for kjøp i webshop/nettbutikk.

 

 

VIKTIG INFO: Kunde må fylle ut egenerklæringsskjema ved bestillinger av beslagsprodukter samt piperehabiliteringsprodukter.

Kunde må påregne ekstraprodukter knyttet til taksikring, dette være seg lengre/kortere stiger etter nærmere undersøkelser, feieplattform eller gangbroer. Slikt kan tilkomme som ekstra, men kun etter skriftlig avtale på montasjetidspunktet.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Særvilkår sone 1

 

  1. 1.0 Alle tilbud er gyldig i 30 dager om ikke annet avtales skriftlig i korrespondanser eller tilbud.

 

  1. 1.1 Som betalende kunde inngår du i vårt fordelsprogram, dette betyr at du ved å henvise andre kunder til oss mottar inntil 3.500KR pr nye betalende kunde. Se kapittel vilkår fordelsprogram for utfyllende informasjon.

 

Om ikke din faktura er rettidig betalt bortfaller din rett på fordelsprogrammet for de kunder du har henvist til oss i perioden til faktura er betalt. Se kapittel vilkår fordelsprogram for utfyllende informasjon.

 

  1. 1.3 Alle våre befaringer er gratis om ikke annet avtales skriftlig i korrespondanse eller tilbud.

 

  1. 1.4 Ved arbeid som er søknadspliktig, eksempler er å montere ildsted, piperehabilitering, stålpipe og lignende vil det tilkomme søknadsgebyr fra kundens kommune. Dette kan komme via oss eller direkte fra kommunen, normen er at dette sendes boligeier/kunde direkte fra kommunen.

 

            1.5 Ved innvendige arbeider som f.eks. piperehabiliteringer så er det kundens ansvar å rydde bort            eiendeler og møbler som kan komme i konflikt med vårt arbeid. Dette må være ryddet bort FØR vi ankommer for utførelse.

 

  1. 1.6 Ved piperehabiliteringer og arbeider med ildsteder er det alltid risiko for sot søl/støv, Vi forsøker å dekke til hensiktsmessig men om det er eiendeler av stor betydning rent økonomisk eller av affeksjon så er det kundens ansvar å dekke disse til, eller flytte de ut av aktuelle rom og gangbaner. Kunden må påregne å vaske over gulv-gangbaner ved innvendig arbeider samt omkring ildsted, inspeksjonsluker og på nærliggende lister, hyller og repoer.

 

  1. 1.7 Ved sot søl/støv eller rot fra vår side som leverandør, der kunde må gjennomføre en grundigere vask enn beskrevet i pkt. 1.6 så utbetaler leverandør ut timesats ihht. Kontantoppgjør for forsikringsselskap, pr oktober 2024 - 250KR/t. Det foreligger maksbeløp pr 10m2 på 1000Kr.

 

  1. 1.8 Vi forbeholder oss retten til å selv velge dato for utførelse slik at dette blir mest mulig hensiktsmessig for oss som leverandør. Dette betyr at du som kunde kan måtte vente noe mer enn opprinnelig estimert. Men ikke lengre enn beskrevet i pkt. 1.12.

 

  1. 1.9 Ved arbeid på tak er det alltid forbehold knyttet til værforhold. Normalt sett har vi som leverandør tilstrekkelig utstyr for å arbeide i svært mange ulike og vanskelige værforhold, men av hensyn til utstyr og sikkerhet så gjøres det en løpende vurdering av montør som har endelig ord i en slik vurdering. Sikkerheten til mennesker, dyr og materielle hensyn går alltid fremst.

 

  1. 1.10 Leverandør forplikter å montere ihh.t monteringsveiledning for de produsenters produkter som tilbys eller bedre.

 

  1. 1.11 Leverandør fører en detaljert bildokumentasjon som deles med kunde på forespørsel eller der leverandør uoppfordret ser behov for slik deling. Dette i kontekst av gratis visuell taksjekk som gis ved endt arbeider.

 

  1. 1.12 Leverandør plikter å utføre arbeidet senest innen 6 måneder fra bestillingsdato.

 

  1. 1.13 Faktura for utførte arbeider faktureres med forfall ved endt utførelse. Ved for sen betaling faller  man ut av fordelsprogrammet, og man får ikke fordelsgoder ved kundehenvisninger i 1 år. Kunde må selv søke oppdaterte alminnelige salgsvilkår da kundens opprinnelige salgsvilkår automatisk utgår hva angår fordelsprogram.

 

  1. 1.14 Leverandør beholder salgspant i varer og kan ved tilfeller der faktura kan sendes til inkasso hente produktet i retur da dette anses som vesentlig mislighold. Kunden vil da få en omregnet faktura for den tid og kostnad dette medfører. Arbeidet utføres ihh.t den til enhver tids gjeldende timesats.

 

  1. 1.15 Dersom kunde ønsker delbetaling må dette informeres om senest ved aksept av tilbud, dette skal fremsettes skriftlig til leverandør.

 

 

Særvilkår øvrige soner:

2.1 Dette kapittel gjelder webshop/nettbutikkbestillinger eller andre bestillinger der leveransen er utenfor sone 1. Alle soners geografiske grenser vurderes enkeltvis av leverandør. Fergebilletter og fergetid tilkommer som ekstra reisetid og faktureres med den til enhver tid gjeldende timesats samt 25% påslag på direkte reisekostnader som fergebilletter med mer.

 

                 2.2 Soner 2, 3, 4 og 5 har ulike parametere for igangsettelse av leveransen.

                                                                                   Ca. volum for  igangsettelse av ordrer*

                                                  Sone                                 takstiger                 piperehabilitering                 mindre oppdrag

                                                  2                                 10                             5                                                30

                                                  3                                 13                             6                                                33

                                                  4                                 20                             8                                                45

                                                  5                                 30                             10                                              55

                

                 Overnevnte beskrivelser betyr at det samlede volum av ulike oppdrag kan blandes. Et eksempel              på dette er f.eks. sone 3, her må vi ha enten 13 takstiger, 6 piperehabiliteringer eller 33 mindre oppdrag. Disse ulike kategoriene gir en omsetning grense som leverandør forholder seg til.

Dette betyr at om du tilhører Sone 3 så kan det være at vi har 8 takstiger, 3 piperehabiliteringer og 4 mindre oppdrag før igangsettelse, så her gjør leverandør en løpende vurdering.

 

Omsetningsvurderingen gjøre utelukkende på de ulike oppdrags merverdi, dette betyr at som webshopkunde utenfor sone 1 så vil det kunne medføre noe ventetid, dette til orientering.

 

2.3 Ved arbeider i soner som nevnt i pkt. 2.2 så kan kunde selv bidra til å raskere oppnå omsetningskravet som leverandør har satt ved å aktivt være ambassadør. Ambassadør rollen inngår også i fordelsprogrammets vilkår. Se kapittel vilkår fordelsprogram.

 

2.4 Ved bestilling via webshop/nettbutikk får kunde faktura med 15 dagers forfall. Om denne ikke betales rettidig anses angreretten på 14 dager å være benyttet, ordren vil kanselleres og kunde må på ny bestille det produkt kunde har behov for.

 

2.5 Ved bestilling via webshop/nettbutikk så forfaller 70% av faktura etter 15 dager. Resterende 30% forfaller ved utført oppdrag og komplett leveranse. 70% dekker varekjøp, handling og pakking samt eventuelle miljøgebyrer. Denne betalingsløsningen sikrer at du som kunde ikke betaler for mer enn hva du faktisk har mottatt eller som tilsendes deg. Om kunde da i ettertid ønsker å gå bort fra avtalen så kan så gjøres ihh.t pkt. 2.9.

 

2.6 Piperehabiliteringsarbeider anses som komplett når stålrør er montert og ildstedhull er korrekt muret. Selve peisen/ildstedet tilkobles 1 til 2 dager i ettertid da leverandør ønsker å kontrollere ildstedgjennomføring uten hinder fra peis eller ildsted.

 

2.7 pkt. 1.12 og 1.13 utgår ved kjøp via webshop/nettbutikk og der kunde tilhører soner nevnt i pkt. 2.2.

 

2.8 Ved kjøp via webshop sendes varer etter endt utløp av angrefrist samt rettidig betaling og ihh.t produksjonstid/bestillingstid. Kunden plikter å ta imot og lagre varer trygt i påvente av montasje.

Fraktkostnader tilkommer kunde ved sluttoppgjør, øvre grense for fraktkostnader er 2.000KR pr euro palle.

 

2.9 Om kunde velger en annen montør enn leverandørs montører så plikter kunde allikevel å betale 50% av de siste 30% samt evt. frakt til leverandør ved utførelse i soner ref. pkt. 2.2

 

Fordelsprogrammet vilkår:

                 3.0 Fordelsprogrammet er gyldig for alle som rettidig betaler sine fakturaer.

 

3.1 Fordelsprogrammet er et dynamisk dokument som er direkte knyttet til selskapets innkjøpsavtaler og markedsføringsbudsjett, om disse endres så kan fordelsprogrammet også endres uten varsel.

Kunde har ansvar for å selv holde seg oppdatert om eventuelle endringer i fordelsprogrammet.

Kunde vil i tilfeller fordelsprogrammets utbetalinger er endret og ikke er opplyst om dette fra leverandør, få 1 stk. utbetaling i henhold til de vilkår som fantes ved kundens kjøp.

 

3.2 Fordelsprogrammet kan ikke benyttes før faktura er rettidig betalt, ved bestillinger via webshop der 70% av faktura skal gjøres opp innen 15 dager vil kunde kunne bruke fordelsprogrammet som ambassadørrolle.

 

3.3 Fordelsgrammet ambassadør rolle betyr at du som ambassadør kan oppnå 70% av de fulle satser som gjelder i fordelsprogrammet, så fremt de kunder som henviser til deg og ditt fakturanummer også betaler sine respektive ordrer rettidig.

 

3.4 Fordelsprogrammets utbetalinger forutsetter at de som kunde henviser til leverandør betaler rettidig, ved for sen betaling vil ikke fordelsgode utbetales da fordelsprogrammet bygger på at leverandør og kunde har et felles seriøsitetsønske.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                     Produkt                                   Utbetaling

3.5 Du henviser ny kunde for…*                              Tak stige                                             2500KR

                                                                                                    Pipe                                                   3000KR

                                                                                                    Lyre                                                   1000KR

                                                                                                    Brannstige                                       1000KR

                                                                                                    Piperehabilitering                           3500KR

 

I tillegg får vår nye kunde som du har henvist til oss rabatt i henhold til følgende satser…*

                                                                                                     Tak stige                                          1000KR

                                                                                                     Pipe                                                  2000KR

                                                                                                     Lyre                                                   500KR

                                                                                                     Brannstige                                       500KR

                                                                                                     Piperehabilitering                           2000KR

 

*Fordelsprogrammet gjelder ved levering og montering av produkter, samt fullendt rettidig betaling.

 

3.6 Det er kun leverandørs produkter nevnt i pkt. 3.5 som gir rett til fordelsgode. Øvrige produkter gis det ikke fordelsgoder på.

 

3.7 Det utbetales ikke fordelsgoder til kunde ved kjøp av tilbudsvarer eller kampanje eller salgsprodukter. Det betales fordelsgoder via våre ambassodøravtaler som går gjennom de ulike varehus vi har avtale med, varehus er definert som leverandører av trelast eller lignende. Privatpersoner som er ambassadører kan ikke tilby fordelsgoder på kampanje eller tilbudsvarer.

Ved kjøp av tilbudsvarer/kampanjevarer som går via fordelsprogrammet utbetale det 50% av fordelsgode til den kunden som henviser ny kunde til Saltvind AS.

 

3.8 Utbetalinger av fordelsgode skjer innen 14 dager fra leverandør mottar kundes kontonummer. Leverandør vil ta kontakt med fordelshaver og be om kontonummer for utbetaling så snart som mulig.

 

3.9 For å kunne bruke fordelsgode må henvist kunde vise til kundenavn og fakturanummer fra tidligere kunde, dette må gjøres skriftlig samme dag som bestilling.

 

 

ANNET / Ved uenighet/tvisteløsing:

4.0 Alle produkter i webshop selges inklusiv montering om ikke annet fremkommer skriftlig i produktomtalen. I slike tilfeller faller faktura i sin helhet til betaling innen 15 dager fra kunde har mottatt ordrebekreftelsen.

 

4.1 Ved uenigheter plikter begge parter å sammen søke minnelige løsninger der man har en felles ambisjon om å løse eventuell uenighet på en slik måte at begge parter minsker/minimerer skaderisiko eller økonomisk risiko.

 

4.2 Leverandør oppfordrer kunder til å søke bistand fra forliksrådet om man ikke oppnår enighet innen rimelig tid, rimelig defineres i denne avtalen å være 3 uker fra punktet en mangel eller tvist oppstår. Det er derimot viktig å presisere at kunde plikter fortsatt å betale for den delen av varen som er levert, ved tilfeller der kunde nekter betale i tvisteperioden vil selger hente varen i retur for kjøpers regning.

 

4.3 Ved enkelte arbeider vil leverandør ha behov for lift, i slike tilfeller er dette leverandørs ansvar å kjenne til samt bære kostnader for om ikke annet avtales i tilbud, fremkommer i produktomtaler  eller korrespondanse innenfor angrerettsfristen tid.

 

4.4 Ved tilfeller av force majore eller lignende tilfeller der hverken kunde eller leverandør kan klandres bortfaller alle eventuelle rettigheter på eventuelle prisavslag eller refusjoner.

Ved transportskader så holdes transportør ansvarlig og mottaker av godset er ansvarlig for å få notert avvik på følgeseddel eller annet dokument som transportør signerer.

 

4.5 Ved hendelser som kan resultere i uenigheter ønsker leverandør at kunder benytter følgende kontaktvariasjoner:

a: e-post til ruben@altvind.no

b: sms til 95 55 60 65

c: telefon til 95 55 60 65

 

 

 

 

Vi i Saltvind AS håper våre alminnelige vilkår for handel er innenfor rimelighetens grenser og forståelse. Om det er noe som av uansett årsak er uklart eller i direkte konflikt med norsk lov knyttet til varekjøp av denne art så setter vi stor pris på en slik tilbakemelding, samt at norsk lov står sterkere enn våre alminnelige salgsvilkår.

 

 

 

 

Egenerklæringsoversikt følger lengre ned.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

EGENERKLÆRINGER OG KUNDENS ANSVAR VED WEB BESTILLINGER

 

5.0 Kunde plikter å bistå selger ved bestillinger som ikke faller inn under SONE 1, ref pkt 2.1. Dette kan gjøres ved gode dokumenter som bilder og byggetegninger eller bistand fra lokal samarbeidspartner.

5.1 Kunde plikter å fylle ut egenerklæringsdokument for de produkter som omfattes av dette, samt oppmålinger der slikt kommer til nødvendighet.

5.2 Kunde må akseptere at produkter produsert på egne mål, som f.eks pipebeslag, pipetopper, lyrer, mønebeslag, vindskibeslag eller andre målproduserte beslag ikke tas i retur. Videre refunderes ikke kjøpesummer ved slike bestillinger.

5.3 I tilfeller der kunde kjøper pipebeslag vil fremgangsmåte for måltaking sendes kunde, her er det SVÆRT VIKTIG at beskrivelsen følges nøye, avvik på denne beskrivelsen vil kunne resultere i feilprodusert pipebeslag, og dermed et ubrukelig pipebeslag i verste fall, denne kostnaden vil påfalle kunde om beskrivelse for måltaking ikke er korrekt utført.

5.4 I tilfeller der det foreligger tegninger av bolig så kan denne informasjonen ettersendes til salg@saltvind.no som arbeidsdokument, husk å merke epost med ditt ordre eller salgsnummer.

5.5 i tilfeller av råte eller defekt underlag så vil slikt arbeid utbedres for løpende tid og materiell, alternativt så kan kunde gå fra avtalen mot å betale et oppmøtegebyr på 3300 kr inkl MVA.

5.6 I tilfeller av utskifting av takrenner er alle priser beregnet ut i fra et takfotbord/settbord i lodd, om dette ikke er tilfelle hos deg vil merarbeid og materiell tilkomme.

5.7 I tilfeller der man bytter pipebeslag og man ikke har adgang for tilhengerlift, største lift vi kan trekke er DINO 26, denne veier 3T, vil kunden måtte dekke større lift/kranbil.

5.8 Ulike produkter krever ulike forholdsbetingelser. Dette beskrives nærmere i dialog i ettertid av bestilling.

 

 

 

 

Ruben Elvebakken

Daglig leder

Saltvind AS

www.saltvind.no

ruben@saltvind.no

m: 95 55 60 65

 

 

 

 

 

 

Sist revidert 05.10.2024, Ruben Elvebakken, årsak: opprettelse av nettbutikk/webshop